Műszaki vizsgáztatás és Eredetvizsgálat
Márkaszervizünkben gépkocsija műszaki vizsgára felkészítését és műszaki vizsgáztatását is elvégeztetheti M1, N1, O1, O2 kategóriákban. Valamint eredetvizsgáját cm3-től függetlenül.
Az alábbi kategóriákban vállaljuk az autók műszaki vizsgára felkészítését és műszaki vizsgáztatását
- M1kategória: személyautó
- N1kategória: max. 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi
- O1 kategória: max. 0,75 t megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi
- O2 kategória: 0,75 t, - 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi
Ha nem a gépjármű tulajdonosa jár el a műszaki vizsgáztatásban, kérjük hozza magával az alábbi meghatalmazás egyikét, a gépjármű tulajdonosától.
Magánszemély esetén: Meghatalmazás
Cég esetén: a cégjegyzésre jogosult aláírásával rendelkező Meghatalmazás
Mit érdemes szemrevételezni műszaki vizsgáztatás előtt?
Ha az autó rendszeresen szervizelt, akkor különösebb meglepetések nem érhetik a tulajdonost, hiszen tisztában van a kocsija általános állapotát illetően. Azonban érdemes vizsgáztatás előtt otthon átnézni az alábbiakat.
- Üvegek. A szélvédőn nem lehet repedés, és a látótérben kavicsfelverődés okozta sérülés – utóbbit javítva elfogadják, ha a munka szakszerűen kivitelezett. A szélvédő nem lehet fóliával sötétített, míg a két első oldalüveg fényáteresztő képességét 75 %-ban írják elő. A hátsó szélvédő és az oldalablakok sötétítése megengedett. Felragasztott sötétítő fólia esetén azonban annak fényáteresztését igazoló műbizonylat szükséges.
- Lámpák, fényszórók. Minden világítóberendezésnek működnie kell, a búrák nem lehetnek repedtek, töröttek.
- Karosszéria. A kisebb, napi használatból eredő horzsolások, horpadások megengedettek, karambolos, elemhiányos autó nem elfogadott. Ügyeljünk a korrózióra.
- Gumik. Nézzük meg, nem repedezettek, szerkezetileg károsodtak-e az abroncsok. A törvényileg előírt kötelező minimális profilmélység 1,6 mm.
- Kerekek. A kerekeknél (gumi és felni) nem lehet méretbeli eltérés, csak akkor, ha ezt a gyári specifikáció előírja – például sportos típusoknál hátul a nagyobb felnire szélesebb abroncs kerülhet. A gumiknál megengedett az eltérő mintázat, de tengelyenként azonosnak kell lenniük. Ha nem gyári könnyűfém felni van felszerelve, akkor kérhetik a műbizonylatot.
- Utastér. A műszereknek (hiba- és visszajelző fényeknek) működniük kell, az ülések rögzítése legyen stabil, állíthatóságuk pedig problémamentes. Ellenőrizzük az összes biztonsági övet, az automata csévélőt, a csatlakozókat. Ha az autóban övfeszítő is van, az nem lehet „elsülve”, kötelező a gyári állapot. Próbáljuk ki a dudát, és az ablaktörlő- illetve mosóberendezést – ha van, akkor hátul is. A gumik ne legyenek szakadtak, ha szükséges, cseréljük őket. Működjön a szellőzés, a páramentesítés. A kötelező tartozékok között ne feledkezzünk el a pótkerékről, szükség esetén állítsuk be a légnyomást, készítsük össze a kerékcseréhez szükséges szerszámokat, ha pótkerék nincs, akkor a defektjavító szettet. Ajánlott előkészíteni az elakadásjelzőt és az elsősegélycsomagot – utóbbi érvényességét nem csak a vizsgán, de a forgalomban a rendőr is számon kérheti.
Természetesen igénybe vehetik ügyfeleink a vizsgára felkészítő szolgáltatásunkat is, amelynek során műszerek segítségével, speciális eszközökkel is átnézzük az autót. Így nemcsak a műszaki vizsgáztatás lesz problémamentes, hanem az autónk állapotáról is képet kaphatunk.